Právě si prohlížíte Microtrip #26 – Otevírání tatranských chodníků #2

Microtrip #26 – Otevírání tatranských chodníků #2

Z výjezdu do Vysokých Tater přesně na 15.6. se stala tradice a my opět vyrazili. Tentokrát to nejprve vypadalo konečně na celodenní chození, ale nakonec to dopadlo jinak. Opět jsme se sešli před desátou na pražském hlavním nádraží a vyrazili košických vlakem směr Poprad. Na místě jsme byli cca kolem páté hodiny ranní. Stačilo přesednout na navazující lokálku do Starého Smokovce a přesně v 6:00 už jsme mohli vyrážet do hor.

Přesný plán neexistoval a navíc mě brat začal na místě přemlouvat, že by se mu hodilo vyrazit zpět do Prahy dřívějším vlakem, který opouštěl Poprad kolem čtvrté hodiny. Za pár dní ho totiž čekali státnice. Navíc jsme oba poslední dobou intenzivnější trénink spíše flákali. Z toho důvodu jsme se rozhodli nejít za super hodnotnými čísly, ale zůstat trochu při zemi. I tak se nám podařilo naplánovat hezkou a dle mě i hodnotnou trasu: Nejprve na Slavkovský štít a poté na polévku na Teryho chatu.

Netrénování v horách bylo znát a už v polovině výšlapu na Slavkovský štít jsem začal cítit únavu v nohám. Výstupový čas i přesto zůstal naštěstí moc hezký, a to 2:40. Vzhledem k tomu, že na vrcholu bylo pár drobných sněhových polí, tak jsem byl nakonec spokojen. Slavkovský štít je pořád jeden z mých oblíbených turistických vrcholů v Tatrách. Na vrcholu jsme zůstali pár minut a kolem deváté vyrazili zpět na Hrebienok.

K němu jsme dorazili v 10:30 a bez odkladu jsme se pustili do výšlapu na Teryho chatu. Bratra bohužel v polovině výšlapu na chatu chytla větší křeč do nohou a naše tempo se lehce zpomalilo. I když to nakonec nebylo s moc velikou rezervou, přesto jsme nakonec stihli dorazit na Teryho chatu, dát si polévku a ještě zavčas stihnout sestup. Ve Starém Smokovci jsme skončili v 14:40 a už nám do odjezdu zbývalo asi jen 15 minut, ale náš plán byl splněn a proto ve skupině panovalo veliké nadšení.

Vzdálenost29 km
Stoupání2200 m
Klesání2200 m

Rozpočet

I tentokrát jsme za vlaky zaplatili více než obvykle. Cesta Praha-Poprad mě vyšla na 329 Kč a zpáteční Pendolino za neuvěřitelných 800 Kč. Rozhodně to nejsou nízké částky, ale levnější vlaky se nám nepodařilo sehnat. Navíc jsme využili místní dopravu celkem za 3,00 EUR. Celkově nás tedy výlet vyšel na 1200 Kč/Osoba.