Právě si prohlížíte Microtrip #30 – Otevírání tatranských chodníků #3

Microtrip #30 – Otevírání tatranských chodníků #3

Z výjezdu do Vysokých Tater na den, kdy tam po zimě otevírají turistické chodníky se stala tradice. Tentokrát to nebylo 15.6., ale 1.6. za což mohla změna návštěvního řádu TANAPu. Předpověď vypadala v předstihu všelijak, ale i tak to stálo za ten risk. Výlet se nakonec opět vydařil a jednalo se opět o velmi povedenou akci.

Den 01, 01.06. 2024

Poprvé za celou dobu co jezdíme do Tater jsme nevyužili noční RegioJet, ale noční Leo Express spoj Praha-Poprad. Bylo to z důvodu cenové optimalizace. Nakonec se k našemu putování přidala kolegyně z práce a její bratr. Ti už využili lehátkový RegioJet. Počkali jsme tedy na ně v Popradské hale a společně pokračovali na lokální motoráček. Lehce po šesté už jsme vystupovali v Tatranské Lesné a vyráželi na trasu.

Původní plán byl opět příliš ambiciózní a vyžadoval by hezké počasí a také větší rychlost pohybu. Navíc další dva účastníci jsou horští začátečníci a ještě nemají jistý krok. Proto se hned na začátku zavelelo k ústupu z původních plánů a zvolili jsme výrazně méně ambiciózní trasu. Přechod tak ovšem získal jisté pohodové tempo. Nikam se nespěchalo a člověk měl čas si užít všechny výhledy a trek získal jistou přátelskou atmosféru – i to má něco do sebe.

Jako první zastávka byla naplánována naše oblíbená Teryho chata ke které jsme zvolili cestu kolem studeného potoka. Je totiž výrazně hezčí než cesta ze Starého Smokovce a technicky není nikterak obtížná. Bez problému jsme dorazili k Rainerově chatě a po Tatranské magistrále jsme pokračovali dále. Tento úsek nemám z celého svého srdce rád, protože se mi po něm špatně chodí. Přirozeně rozeklané kameny nebo bláto a z něj koukající kořeny mi nevadí, ale takhle uměle vyskládané kameny jsou pro mě vždycky zlo. Proto se snažím tento úsek vždycky přeskákat co nejrychleji.

Pak už jen Zámkovského chata a hurá na Teryho chatu. Běžně se jedná o václavák, ale my máme štěstí a často se nám podaří na tuto chatu dorazit v relativně malém zastoupení lidí a jinak tomu nebylo ani tentokrát. Na chatě bylo vyloženě prázdno, což jsme si náležitě užívali. Dali jsme si zde kapustnicu a pokračovali dolů zpět na Zámkovského chatu a odtud k Popradskému plesu.

Na této části už byla situace poněkud horší. Mraky se roztrhaly a to přilákalo opět davy, které mířili také na Teryho chatu (naštěstí až po nás) a též na Skalnaté pleso. Tady to už václavák byl, ale naštěstí jen ke zmíněnému plesu. Zde jsme pokračovali dále na Svišťovku, ale s námi už jen jednotlivci.

Vlastně ani nevím proč, ale cesta na Svišťovku mi přišla taková spíše nudnější, ale naopak sestup ze Svišťovky dolů k zelenému plesu byl takový více techničtější a přinesl do putování opět zábavu. Tento úsek je doplněný místy i řetězem a nabízí klasický tatranský terén. Bylo to příjemné zakončení krásného dne.

Vzdálenost21 km
Stoupání1700 m
Klesání1050 m

Den 02, 02.06. 2024

Kvůli lowcostovému cestování jsme za celou dobu co jezdíme do hor mockrát nespali na nějaké horské chatě, tohle jsou pro nás tedy relativně nové zážitky. I proto nás překvapilo jak moc pohodový a málo komerční zážitek to vlastně byl. Jednání na chatě bylo velmi kamarádské a za rok jim sem rád přijedu utratit nějaké peníze.

Na druhý den už tradičně objednáváme na cestu zpět Pendolino, které sice odjíždí z Popradu už kolem čtvrté hodiny odpolední, ale zpět v Praze je ještě v neděli a člověk se tak pohodlně zvládne před pondělkem vyspat doma. Proto jsme na druhý den naplánovali pouze výšlap na Jahňací štít a pak rovnou dolů na autobus.

Zbyla nám veliká rezerva a možná by se ještě něco stihlo, ale měli jsme sebou dva nehoraly (zatím) a proto bylo lepší to nepřehánět. A i tak se jednalo o strašně super zážitek. Přestože jsou Vysoké Tatry už poměrně přelidněné, navždy zůstanou mou oblíbenou destinací.

Vzdálenost14 km
Stoupání750 m
Klesání1350 m

Rozpočet

Tentokrát jsem neměl čas ani energii počítat veškeré náklady cesty a navíc se jednalo o naši každoroční akci, která tento rok vyšla na víkend. Tím se vlaky výrazně prodražili a určitě se nejednalo o moc levný výjezd. Odhadem stály vlaky celkem cca 1400 Kč a ubytování na chatě u Zeleného plesa stálo s polopenzí cca 38 EUR (Podkrovní přespání ve vlastník spacáku).